Christus Rex

Duhovitost svetaca (I.dio)


Sveti Filip Neri

Kao mladić u internatu često bi zakasnio. Jedanput nije uspio ustati iz kreveta… pa ga je njegov odgojitelj opomenuo: „Kada zvoni, zamisli da si u čistilištu i Bog te zove…“ Sljedeći je dan opet zakasnio i svojem je prefektu to ovako opisao: „Da, mislio sam na čistilište. Onda sam sebi rekao: već si napravio toliko gluposti te stoga moraš duže ostati u čistilištu – i tada sam ostao dalje ležati…“

Jedanput su pozvali sveca: treba ispitati je li neka časna sestra koja je bila na glasu svetosti zbilja sveta. Zadatak je ovako riješio: čekao je dan kada je jako kišilo. Onda je krenuo k samostanu, gazeći kroz prljavštinu i blato i dao je pozvati dotičnu sestru i zamolio ju je da mu očisti cipele. „Svetica“ je to ljutito odbila…Smješkajući se Filip je Neri otišao kući.

Molitva Tome Mora za humor

„Daruj mi dobru probavu, Gospodine, ali i nešto za probavljanje. Daruj mi zdravlje tijela s potrebnim smislom da ga što je moguće bolje zadržim. Daruj mi svetu dušu, Gospodine, koja zadržava ono u oku što je dobro i čisto da se u trenutku grijeha ne uplaši, nego pronađe sredstvo da stvari opet dovede u red. Daruj mi dušu kojoj je dosada strana, koja ne poznaje mrmljanje, ni uzdisaje ni jadanje. Ne dopusti da se odviše brinem za ovo nešto što se sve više širi, a što se naziva „Ja“. Gospodine, daruj mi smisao za humor, daj mi milost razumjeti šalu da upoznam malo sreće u životu i o tome i drugima zborim.“


Franjo Saleški

Jedan ga je čovjek vrebajući upitao: „Što biste učinili kada bih Vas udario po desnom obrazu?“ Svetac odgovori smješkajući se: „Prijatelju moj, znam što bih trebao učiniti, a ne što bih učinio“.

Jedna je žena pitala biskupa je li dopušteno šminkati se. On reče: „Ima pobožnih ljudi koji kažu ne, drugi kažu da, stoga predlažem srednji put: našminkajte samo jedan obraz.“ (Bez brige, to nije ozbiljno mislio. Štoviše, zna se za njega da je pred strogim majkama branio kćeri koje su željele kozmetiku…)

Bernardica iz Lourdesa

Jedna je sestra uhvatila Bernardicu kako se pred kipom svetog Josipa moli Mariji i korila ju je: „Ta Vi ste posve rastreseni!“ Na to je odgovorila Bernardica: „Nema veze, njih su dvoje jedno srce i jedna duša, a u nebu ionako nema ljubomore“.

Župnik Arški

Jedan gojazni svećenik reče Župniku Arškome: „Kada dođe vrijeme za umiranje, želim se smjeti držati za Vaš talar i skupa ići u nebo“. Svetac je pak odbio: „Bolje ne, ulaz je tako uzak da bismo nas dvojica skupa zacijelo zaglavili“.

Albert Veliki

Veliki je učenjak bio malen rastom. Tijekom jedne audijencije kod pape činilo se kao da kleči. Onda mu je papa rekao da konačno ustane, ali je Albert odgovorio: „Želi li se Vaša Svetost boriti protiv Stvoriteljeve volje?“

Terezija Avilska



Kada joj je na jednom putovanju bilo loše, pogledala je prema nebu: „Gospodine, ne čudi me da imaš tako malo prijatelja – tako kako s njima postupaš.“

Ukorena jer ona, pobožna žena, vidno slasno jede grožđe, suho je odgovorila: „Ne vjerujem da je Bog tako nešto dobro i ukusno kao grožđe stvorio samo za grješnike.“



Arhiva bloga

Glasnik: